Leer content maken waarmee je jouw droomklanten aantrekt zonder dat het veel tijd en energie kost 

Herken je dit?

 Je wil jouw ideale klanten bereiken met goede content, maar je weet niet waar jouw doelgroep op zit te wachten. Het bedenken van goede onderwerpen vind je lastig. 

 Je vindt dat het maken van blogs, social media posts en nieuwsbrieven veel te veel tijd kost en leert graag hoe je dat efficiënter en met meer plezier kunt doen.

 Je leert graag hoe je aantrekkelijke blogs schrijft. Blogs die authentiek in plaats van schreeuwerig overkomen en waarmee je de juiste klanten aantrekt.

Leren in je eigen tijd in je eigen tempo

In mijn training leer je meer over het aantrekken van de juiste doelgroep en de geheimen van een sterke tekst. Bekijk de video voor meer uitleg. De videocursus doe je op het moment dat jij zelf tijd hebt. Een flexibele manier van leren dus. 

Aantrekkelijke teksten waarmee je klanten aantrekt

Je wil graag droomklanten aantrekken met jouw content, maar weet niet op welke onderwerpen jouw doelgroep zit te wachten. Bloggen en social media bijhouden vind je interessant en je snapt het nut ervan, maar tegelijkertijd kost het je te veel tijd. Tijd die je liever zou besteden aan het bedienen van je bestaande klanten met jouw expertise. Of aan je gezin, sporten of die leuke hobby.

Ook wil je graag meer laten zien van jouw bedrijf en diensten, maar weet je niet hoe je dat moet aanpakken. Omdat je dichtbij jezelf wil blijven, niet schreeuwerig wil overkomen. Misschien ben je ook een beetje onzeker over je online zichtbaarheid. Je vindt het spannend om een bericht op LinkedIn te delen en bent bang dat niemand jouw blogs leest.

Daarnaast heb je het gevoel dat je wat meer zou moeten leren over schrijven. Eigenlijk weet je niet goed hoe je een leesbare blog schrijft, die er goed uitziet en klanten aantrekt.

Herken je dit? In mijn online schrijftraining leer ik je hoe je teksten schrijft die de juiste snaar raken bij jouw doelgroep.

Zo trek je de klanten aan die jij wil hebben. Bovendien zet je jezelf op de kaart als expert in jouw branche, of je nu coach bent, eventmanager of uitvaartverzorger. Je hebt na de cursus een duidelijke contentstrategie in handen. Dat bespaart je veel tijd en zorgt ervoor dat je met meer zelfvertrouwen en plezier content zult delen.

Je leert in de cursus veel technische skills over schrijven, bijvoorbeeld hoe je een blog sprankelend en aantrekkelijk maakt.

Hoe ziet deze training eruit?

De online schrijftraining bestaat uit elf korte video's met bijbehorende opdrachten. Zo kun je mijn Waardevolle Contentplan invullen, zodat je meteen tien goede onderwerpen hebt voor jouw content.

Uniek aan deze schrijftraining is dat je als eindopdracht een blog of artikel opstuurt waarop je persoonlijke feedback krijgt van Marlies. Aan het einde van de training heb je dus een kant-en-klare blog of social media post in handen. Je kunt de training in je eigen tijd volgen op je eigen tempo.

In de video hieronder krijg je een korte indruk van hoe de leeromgeving eruitziet. (Klik op de video om af te spelen!). 

schrijven voor je doelgroep

Wat zeggen onze klanten? Bekijk de video's!

Schrijfcursus
Schrijftraining

Marlies werkte als trainer en docent in opdracht van:

nlpo_logo_uitgeschreven_jpeg_0
logo-hu-200x200-1
NIOW
HvA_compact_paars_RGB
Schrijftraining
Schrijftraining

Overzicht van de lesmodules

Hoe zijn de lessen opgebouwd? Aan de hand van elf video's en opdrachten leer je beter schrijven. De inhoud van de lessen vind je hieronder.

Les 1

schrijven voor je doelgroep

In de eerste les leer je waarom het zo belangrijk is bij het maken van goede content om je doelgroep goed te kennen. Zo weet je precies op welke content jouw doelgroep zit te wachten.

Les 2

persona maken

Wie is jouw doelgroep? Je maakt een persona of ijkpersoon op basis van jouw ideale klant. Zo heb je jouw doelgroep haarscherp in beeld bij het maken van content.
Bij deze module vind je ook een bonusvideo over Beppie, de ijkpersoon van de kersteditie van Allerhande.

Les 3

Wat is content waar jouw doelgroep op zit te wachten? In deze les leer je meer over het fenomeen waardevolle content. Wanneer je content maakt die bijvoorbeeld aansluit bij pijnpunten van jouw doelgroep, zit je altijd goed.

Les 4

Hoe schrijf je een blog of artikel met de juiste structuur? In deze les leer je meer over de opbouw van teksten. Wat maakt een tekst aantrekkelijk om te lezen?
Bij deze les vind je een bonusvideo over de F-shape en leer je alles over de manier waarop lezers op internet lezen. Wanneer je dit geheim kent, schrijf je betere online stukken.

Les 5

leer goede koppen maken

Hoe schrijf je een goede kop of headline? Een goede kop sleurt de lezer het verhaal in en maakt duidelijk waar je blog of artikel over gaat.

Les 6

opbouw teksten

Hoe zorg je dat de belangrijkste boodschap van jouw tekst niet helemaal onderaan staat? Wat is piramidaal schrijven? In deze les leer je hoe je een tekst goed opbouwt. Dit principe kun je toepassen bij artikelen, blogs en persberichten, maar ook bij social media posts.

Les 7

intro blog

Hoe schrijf je een sterk intro voor een blog of artikel? Naast de kop is het intro belangrijk om de lezer het verhaal in te lokken. Na het lezen van kop en intro bepaalt de lezer of een verhaal relevant, leuk of spannend is en dus verder leest. Een sterk intro bevat verschillende elementen. Dat leer je in deze les.

Les 8

leesbare blog maken

In mijn schrijftrainingen zie ik vaak dezelfde fout voorbijkomen. Hoe jij die kunt voorkomen, leer ik je in deze module. Ook deel ik nog veel andere schrijftips.

Les 9

schrijftips

Hoe maak je een blog sprankelend? In deze les geef ik antwoord op deze vraag. Zo is het bijvoorbeeld belangrijk dat je goede foto’s gebruikt. Je leert hoe je goede foto’s kiest voor bij jouw blogs of social media posts. En ook leer ik je meer over beeldend schrijven met een vleugje persoonlijke informatie. Dit maakt je tekst aantrekkelijk en zo leren klanten jou beter kennen via jouw content.

Les 10

canva gebruiken

Iedere expert heeft gereedschap. En dat geldt ook voor tekstschrijvers. Ik wil je in deze les meer vertellen over de tools die ik gebruik om goede content te maken, zoals Canva en Mailchimp.

Les 11

einde van een tekst of blog maken

In de laatste les leer je hoe je een goed einde maakt aan een tekst. Het is belangrijk dat je verhaal niet als een nachtkaars uitgaat. Met een sterk einde blijft je tekst veel beter hangen.

 Eindopdracht 

bloggen opdracht

Je levert aan het einde van de cursus een eindopdracht in. In het systeem kun je een blog of artikel uploaden dat je aan de hand van de tips in de cursus hebt gemaakt. Je krijgt hier feedback op. Na het voltooien van de eindopdracht kun je jouw certificaat downloaden in de leeromgeving.

Wat onze klanten zeggen

"Onze training van Marlies was inspirerend, praktisch en zette ons meteen aan tot actie. Ze was geïnteresseerd in ons verhaal en dacht mee over hoe we ons verhaal konden omzetten naar een goede tekst. Marlies haar feedback is concreet en scherp. Ze heeft als tekstschrijfster een enorme toegevoegde waarde, niet alleen over de opbouw en de leesbaarheid, maar ook over welke onderwerpen geschikt zijn om een artikel over te schrijven. Haar workshop is online en dat maakt het heel toegankelijk. Ik ben een schat aan ideeën en tips rijker. Een enorme aanrader als je hulp zoekt op dit gebied!"

schrijftraining, JouwContentcoach

Judith van Eersel
Coach en trainer

"Als webredacteur van WUR Library volgde ik een training Schrijven voor social media bij Marlies. Ik heb haar leren kennen als een erg professionele trainster die zich goed inleeft in de wensen en doelstellingen van de klant. Zij had verrasssende inzichten die hebben geleid tot concrete verbeteringen in de manier waarop wij onze social media gaan inzetten."

schrijftraining, schrijfcursus, schrijven voor je doelgroep, JouwContentcoach

Annemieke Sweere
Senior Front Office en Communicatiemedewerker Wageningen University & Research Library

"Ik heb bij Marlies een training journalistiek schrijven gevolgd. Ik had behoefte aan een groter schrijfrepertoire: omdat ik enerzijds wetenschappelijke artikelen en anderzijds rapporten schrijf, zijn mijn stukken vaak wat statisch en droog. Met de nodige voorbereiding, twee sessies en wat huiswerk kreeg ik één-op-één training. Het was voor mij een prettige manier van werken: Marlies gebruikte wat theorie, concrete (verschillende) voorbeelden en hielp me ook met een diagnose van 'wat ik doorgaans doe in mijn teksten.' Met name met dat laatste worstelde ik erg de afgelopen periode. Ik kijk terug op een geslaagde training en heb er al veel aan gehad."

schrijftraining

Steven Blok
Adviseur bij Berenschot en promovendus aan de Erasmus University Rotterdam

"Als coach wilde ik graag mijn kennis delen via social media, maar ik wist niet precies hoe ik dat wilde aanpakken. Na een heel fijn gesprek met Marlies had ik meteen tien concrete ideeën voor Instagramposts en meer inzicht in hoe ik content kan maken voor mijn doelgroep op een oprechte en authentieke manier. Marlies luisterde en dacht met mij mee. Dit gaf mij een prettig gevoel."

schrijftraining voor coaches

Amis Boersma
Integral coach en groupsfacilitator

BONUS

 

Als bonus krijg je een aantal extra video's bij de cursus voor nog meer verdieping van de lesstof. 

Bonusvideo 1: Hoe lezen lezers op het internet? Leer meer over het geheim van de F-shape en hoe je dit kunt toepassen op jouw teksten. Je leert hoe lezers hun ogen over het scherm bewegen en waarom je daar op moet letten bij het maken van sterke webteksten.

Bonusvideo 2: Je leert hoe een kersteditie van Allerhande wordt gemaakt en hoe ook de redactie van misschien wel het bekendste blad van Nederland gebruikt maakt van een persona om de juiste content te maken. Een voorbeeld uit de praktijk waar je veel aan hebt.

Bonus 3: bij les drie vind je mijn 'Waardevolle Contentplan', een handige checklist waarmee je aan de hand van vragen in een handomdraai tien sterke contentideeën bedenkt voor jouw ideale klant. Zo zit je nooit meer verlegen om goede onderwerpen voor blogs of social media posts.

 

 

Over Marlies

schrijfcursus

In de afgelopen jaren hielp Marlies Dinjens (39) al honderden studenten, ondernemers en communicatiemedewerkers bij het schrijven van betere teksten, waarmee ze hun doelgroep echt bereiken. Als contentcoach helpt ze vrouwelijke ondernemers met hun online zichtbaarheid. 

Ze is een ervaren docent, trainer en schrijver en weet hoe je feedback geeft en lesprogramma's maakt. Eerder gaf ze les  bij verschillende opleidingen op de Hogeschool van Amsterdam en de Hogeschool Utrecht, verzorgde schrijftrainingen voor NIOW en ontwikkelde een lesprogramma over journalistiek voor de stichting Nederlandse Lokale Publieke Omroepen.

Schrijven leerde ze op de krantenredacties  van de Volkskrant, Metro en Het Parool. Met Stan de Jong schreef ze het non-fictie boek De vlucht van een paradijsvogel, over Hannie de Rijke, die als meisje een vliegtuigongeluk overleefde op Nederlands Nieuw-Guinea. Dit boek verscheen bij uitgeverij Meulenhoff.

 

Samenvattend, wat zijn de pluspunten van deze online schrijftraining?

Persoonlijke feedback op jouw tekst. Aan het einde van de cursus heb je een kant-en-klare blog, artikel of social media post.

Je leert technische skills over copywriting en content maken.

De cursus volg je in je eigen tempo op het moment dat het jou uitkomt. Flexibel en honderd procent online.

Je hebt een duidelijke contentstrategie en weet voortaan waar jouw doelgroep op zit te wachten. Met jouw content trek je de juiste klanten aan. Met deze nieuwe contentstrategie bespaar je veel tijd.

Na de cursus heb je zelfvertrouwen bij het maken van content en is het delen van blogs of berichten op LinkedIn geen vervelend klusje, maar iets waar je naar uitkijkt.

Pro

195 euro
  • Online videotraining van 11 lessen met opdrachten.
  • Persoonlijke feedback per mail op jouw tekst ter waarde van 150 euro.
  • Bonus: extra video's over content maken en mijn waardevolle contentplan, een checklist waarmee je in een handomdraai onderwerpen voor jouw doelgroep bedenkt.

Premium

Prijs op aanvraag
  • Online videotraining van 11 lessen met opdrachten.
  • Twee een-op-een contentsessies via Zoom van een uur. Ik begeleid je dan persoonlijk bij het maken van jouw content.
  • Persoonlijke feedback per mail op jouw tekst ter waarde van 150 euro
  • Bonus: mijn checklist voor een knallende salespagina
  • Bonus: extra video's over content maken en mijn waardevolle contentplan, een checklist waarmee je in een handomdraai onderwerpen voor jouw doelgroep bedenkt.

Niet goed, geld terug! Met de cursus willen we zoveel mogelijk waarde bieden. Ben je niet tevreden over je aankoop? Stuur dan een mail en je krijgt gegarandeerd je geld terug  binnen veertien dagen na de aankoop. 

FAQ 'Schrijven voor je doelgroep zonder veel tijd kwijt te zijn'

 

Ik heb al honderden studenten, ondernemers en communicatiemedewerkers geleerd hoe ze betere teksten kunnen schrijven waarmee ze hun doelgroep echt bereiken. Zal ik jou daar ook mee helpen? Ik wil je laten zien dat online zichtbaar zijn en content maken niet eng of lastig is. Mijn droom is dat meer vrouwelijke ondernemers hun onzekerheid durven los te laten: het gevoel dat niemand op hun verhaal zit te wachten.  Doe je mee?

Marlies 

Scroll naar top